طراحی سه بعدی موتورخانه

طراحی تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان

طراحی تاسیسات مکانیکی

مقدمه

تاسیسات مکانیکی ساختمان جزء یکی از اصلی ترین قسمت های ساختمان می باشد به طوریکه عملکرد صحیح تجهیزات و سیستم تاسیسات مکانیکی برای تامین آسایش ساکنین و بهره برداران ساختمان ضروری می باشد، امروزه برای افزایش ضریب آسایش ساکنین و بهبود معایب سیستم های قبلی و بزرگتر شدن ساختمانها از سیستم های نوین تاسیساتی به جای سیستم قبلی استفاده می گردد که عملکرد صحیح این سیستم ها مستلزم طراحی ،نظارت و اجرای دقیق، صحیح و منظم می باشد.

شروع و اجرای عملیات تاسیسات نیاز به طی مراحل اصولی و مهندسی صحیحی می باشد تا در قبال هزینه های انجام شده برای ساخت ساختمان ، بهترین بازدهی و نتیجه در بخش تاسیسات مکانیکی ساختمان که قلب تپنده ساختمان می باشد میسر شود، از این رو اجرای مراحل زیر جهت حصول نتیجه بهتر و بهره برداری مناسب از تاسیسات ساختمان برای هر پروژه الزامی بوده و سبب کاهش هزینه و افزایش بازدهی و کارکرد سالم سیستم در پایان پروژه خواهد شد.

  • مشاوره با مهندسین تاسیسات و انتخاب بهترین سیستم و مصالح تاسیساتی با توجه به کاربری و هزینه آن.
  • انتخاب طراح تاسیسات مکانیکی و الکتریکی با صلاحیت کامل جهت طراحی.
  • ارائه گزارش و نقشه فاز یک تاسیسات توسط طراح تاسیسات مکانیکی برای هماهنگی با تیم معماری و انتخاب بهترین سیستم.
  • طراحی نقشه های فاز ۲ و اجرایی توسط طراح تاسیسات مکانیکی مطابق با استانداردها و ضوابط به همراه ارائه دفترچه محاسبات و گزارش نرم افزارهای تخصصی.
  • کنترل و تایید نقشه ها توسط ناظر یا فرد ذیصلاح.
  • برآورد اولیه تجهیزات و مصالح تاسیسات و انتخاب مجری ذیصلاح با توجه به برآورد و متره اولیه که توسط طراح صورت گرفته.
  • خرید مصالح مرغوب و نظارت بر خرید توسط مجری یا ناظر و اجرای کار مطابق با نقشه های طراحی شده.

گروه فنی و مهندسی تاسیسات گستر با توجه سابقه طراحی و اجرایی بیش از ده ها پروژه مسکونی، ویلا ، برج های بلند مرتبه، ساختمان های تجاری، اداری ، صنعتی و … آماده خدمت رسانی در زمینه مشاوره رایگان، طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات می باشد.

اکثر شرکت های طراح تاسیسات ساختمان با استفاده از دانش آموختگان دانشگاهها و موسسات آموزشی که فاقد دید و سابقه اجرایی تاسیسات می باشند اقدام به طراحی ساختمان ها می کنند که این امر مشکلات متعددی را به هنگام اجرا و بهره برداری از تاسیسات مکانیکی ساختمان پدید آورده و در هنگام بهره برداری نتیجه مطلوبی نسیب کارفرما نمی شود.

در گروه فنی و مهندسی تاسیسات گستر طراحی توسط مهندسین اجرایی مسلط به نرم افزارهای طراحی با بیش از ۱۵ سال سابقه اجرایی و طراحی و دارای صلاحیت پایه ۱ نظام مهندسی صورت می گیرد، بنابراین نقشه ها اجرایی بوده و مشکلاتی در حین اجرا و بهره برداری پیش نخواهد آمد.

طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان , پیمانکار تاسیسات مکانیکی ساختمان , نصب و راه اندازی انواع موتورخانه , طراحی تاسیسات ویلا و استخر

عوامل تاثیر گذار بر طراحی و انتخاب سیستم مناسب برای پروژه:

  1. کاربری و نوع پروژه.
  2. موقعیت جغرافیایی پروژه و میزان بارهای سرمایشی و گرمایشی آن.
  3. جنبه مالی و مقدار هزینه قابل تخصیص به بخش تاسیسات و انتخاب بهترین سیستم با توجه به آن.
  4. فضاهای داخلی ساختمان و فضاهای قابل استفاده برای تاسیسات.
  5. همخوانی تاسیسات با نقشه های معماری سقف و کف و هماهنگ کردن تاسیسات با معماری مورد نظر پروژه.

طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان , پیمانکار تاسیسات مکانیکی ساختمان , نصب و راه اندازی انواع موتورخانه , طراحی تاسیسات ویلا و استخر

طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان توسط گروه فنی و مهندسی تاسیسات گستر طبق اصول مهندسی صورت گرفته و مراحل آن به شرح ذیل می باشد.

  • تحویل و بررسی نقشه های معماری
  • ارائه گزارش فاز صفر و پیشنهاد و انتخاب بهترین سیستم تاسیسات برای پروژه با توجه به کاربری وجنبه های مالی و موقعیت پروژه.
  • ارائه گزارش فاز یک و بازدید از محل پروژه و برداشت اولیه و مشخص کردن فضاهای مورد نیاز برای تجهیزات تاسیسات مکانیکی وداکت ها و پیاده کرد آنها در نقشه معماری و ارائه نقشه تک خطی تاسیسات مکانیکی.
  • محاسبه بار سرمایشی و گرمایشی ساختمان و انتخاب تجهیزات و طراحی لوله و کانال ها با نرم افزارهای مهندسی.
  • طراحی نقشه های فاز ۲ و اجرایی.
  • برآورد و مشخص کردن تجهیزات و متره لوله و اتصالات جهت خرید تجهیزات و امکان انتخاب رقابتی پیمانکار برای کارفرما با توجه به مشخص بودن متره و برآورد اولیه پروژه.
  • مشخص کردن جزئیات اجرایی به طور کامل در نقشه ها.
  • ارائه دفترچه محاسبات دقیق برای انتخاب تجهیزات.
  • مشخص کردن سایزینگ لوله و اتصالات به صورت کامل با جزئیات.
  • تغییر طراحی انجام شده بعد از نقشه های اولیه با توجه به تغییرات معماری و درخواست های کارفرما.

طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان , پیمانکار تاسیسات مکانیکی ساختمان , نصب و راه اندازی انواع موتورخانه , طراحی تاسیسات ویلا و استخر

طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان شامل بخش های زیر می باشد که تحویل کارفرما خواهد شد:

  1. طراحی تاسیسات مکانیکی سیستم آبرسانی به صورت کامل به همراه محاسبات پمپ ها و مخزن آبرسانی و طراحی لوله ها و اتصالات با لوله های گالوانیزه (رایزرها) یا پنج لایه (داخل واحد ها) یا پلی پروپلین به صورت انشعابی یا کلکتوری مطابق با مباحث و مقررات ملی.
  2. طراحی تاسیسات مکانیکی سیستم ونت و فاضلاب به صورت فول ونت برای جلوگیری از انتشار بو داخل سرویس در هنگام بهره برداری مطابق با مباحث و مقررات ملی و انتقال فاضلاب به اگو با لوله و اتصالات پوشفیت یا PVC یا پلی اتیلن.
  3. طراحی تاسیسات مکانیکی سیستم آب باران و چاه جذبی و انتقال آنها به چاه های جذبی به همراه محاسبات و ارائه ابعاد چاه مناسب با توجه به نوع ساختمان با لوله و اتصالات فولادی (برای برج های بلند مرتبه و ساختمان های خیلی بزرگ) یا پلی اتیلن یا PVC برای ساختمانها با ارتفاع کم.
  4. طراحی تاسیسات مکانیکی سیستم اگزاست و هواکش همراه با محاسبات و انتخاب اگزاست فن ها و ابعاد کانال ها مطابق مباحث و مقررات ملی.
  5. طراحی تاسیسات مکانیکی هوای تازه و کانال های فشارمثبت همراه با محاسبات هوارسان و فن های مناسب با ابعاد کانالها طبق مباحث و مقررات ملی.
  6. طراحی تاسیسات مکانیکی آتش نشانی ساختمان شامل محاسبات پمپ ها و مخازن آتش نشانی و سیستم های جعبه آتش نشانی و اسپرینکلر با لوله و اتصالات فولادی بدون درز رده ۴۰ مطابق با استانداردها و ضوابط.
  7. طراحی تاسیسات مکانیکی انواع سیستم های سرمایش و گرمایش و تهویه مطبوع ساختمان به همراه تجهیزات آنها که مهمترین بخش طراحی بوده و به صورت دقیق و با دفترچه محاسبات مطابق استانداردهای داخلی و خارجی و مباحث و مقررات ملی انجام خواهد شد.
  8. طراحی تاسیسات مکانیکی تجهیزات و پایپینگ موتورخانه مرکزی و چیلر و هواساز و …
  9. طراحی تاسیسات مکانیکی استخر و جکوزی و سونا به همراه لوله کشی آب و بخار آنها و موتورخانه مربوطه شامل پمپ ها و مبدل ها و فیلتر شنی و تجهیزات ضد عفونی کننده آب به طور کامل.
طراحی و اجرای موتورخانه
طراحی و اجرای موتورخانه

طراحی تاسیسات مکانیکی ساختمان , پیمانکار تاسیسات مکانیکی ساختمان , نصب و راه اندازی انواع موتورخانه , طراحی تاسیسات ویلا و استخر

مشاوره رایگان : ۰۹۱۲۴۶۶۴۱۹۸ محمد زیادی